چگونه دمای یخچال را تنظیم کنیم؟

زمانی که شما دمای یخچال خود را روی دمای مناسب تنظیم کنید، نه تنها از فاسد شد غذاها جلوگیری می کنید حتی مدت  زمان بیشتری  غذا ها تازه می مانند. یخچال ها گوناگونی خاص خود را دارند بنابراین مدل های مختلف یخچال تفاوت اندکی در سیستم کنترل دما دارند. قبل از اینکه به کنترلر دما دست بزنید، دمای یخچال را با دماسنج اندازه گیری کنید. سپس شما می توانید بر اساس مدل کنترلر  (که معمولا یکی از حالت های شماره گیر ، اسلایدر کشویی یا صفحه کلید دیجیتال می باشد ) می توانید یخچال خود را در یک دمای دقیق و پایدار تنظیم کنید تا غذا ها در بهترین شرایط به منظور سلامت و تازگی قرار گیرند.

روش اول: تست دما با یک دماسنج

۱. برای تست، یک دما سنج یخچال بخرید. بیشتر یخچال ها فاقد دماسنج می باشند بنابرین مناسبترین دماسنج را انتخاب نمایید. هر زمان که نیاز به بررسی دمای یخچال داشتید دماسنج را در آن قرار دهید ، به دنبال دماسنج های استیل ضد زنگ باشید که احتمال شکستن آنها کمتر از دماسنج های شیشه ای می باشد. خیلی از آنها به قفسه های یخچال شما قلاب می شوند، که تنظیم آن را بسیار آسان می کند.

  • می توانید دماسنج یخچال را بصورت آنلاین یا از فروشگاه های ابزار فروشی تهییه نمایید. آنها نسبتنا ارزان هستند و با صرفه جویی ای که از تازه نگه داشتن مواد غذایی ایجاد می شود این هزینه قابل جبران می باشد.
  • بیشتر دماسنج های یخچال در فریزر هم به خوبی کار می کنند.

۲. دماسنج را در قفسه وسط یخچال قرار دهید. سعی کنید تا حد امکان در مرکز قرار دهید. بیشتر دماسنج های ساده دارای پایه ایی برای قرار گرفتن بصورت ایستاده می باشند اما همچنین شما میتوانید از گیره دماسنج برای آویزان کردن آن در جلوی قفسه استفاده نمایید.  اگر شما از دماسنج های بدون پایه و قلاب استفاده می کنید آن را در یک لیوان آب قرار دهید.

  • این نکته را در نظر داشته باشید دما در تمام قسمت های یخچال یکسان نیست. همیشه برخی نقاط گرم تر و برخی نقاط سردتر وجود دارد بنابراین از قفسه مرکزی استفاده کنید تا دقیق ترین دما را بدست آوردید.
چگونه دمای یخچال را تنظیم کنیم؟

۳. دماسنج را بعد از ۵ ساعت بررسی کنید. دما به شما ایده می دهد که چه تنظیماتی باید انجام شود تا یخچال شما در بهترین حالت کار کند. دمای ایده آل بین ۳۵ تا ۳۸ درجه فارنهایت (۲ تا ۳ درجه سانتیگراد) هر دمایی که از ۴۰ درجه فارنهایت (۴ درجه سانتیگراد) پایین تر باشد دمای مناسبی در نظر گرفته می شود.

  • اگر تعجب می کنید که چرا کاهو ها در یخچال یخزده اند احتمالا یخچال شما بیش از حد سرد است. اگرچه افزایش بیش از حد دما می تواند به این مفهوم باشد که احتمالا با بوی وحشتناک شیر فاسد روبرو می شوید. یک دماسنج خوب این امکان را به شما می دهد کنترل خوبی روی دمای یخچال خود داشته باشید.
چگونه دمای یخچال را تنظیم کنیم؟

۴. با استفاده از کنترلر داخل یخچال تنظیمات دما را انجام دهید.

ممکن است انتظار داشته باشید که همه ی یخچال ها به همین شکل باشند. در حالیکه همه ی آنها یک وظیفه مشترک دارند اما مدل های متنوعی وجود دارد، بنابراین برای اینکه متوجه شوید که کدام مدل در یخچال شما تعبیه شده است باید نگاهی به داخل یخچال خود بیاندازید.

کنترلر را در درون یخچال خود پیدا کنید و سپس باید آن را بر اساس نوع کنترلر تنظیم کنید. همیشه به جای تغییرات بزرگ که می تواند دمای داخلی را از بین ببرد، تغییرات کوچک و تدریجی انجام دهید.

  • اگر مطمئن نیستید که دکمه دما کجاست، دفترچه راهنمای یخچال را بررسی کنید. معمولا در داخل یخچال و در نزدیکی بالای چراغ یخچال قرار دارد. کنترلر معمولا به شکل یک شماره گیر یا ولوم مدرج و یا به شکل یک زبانه کشویی می باشد. در بیشتر مواقع پیدا کردن آن کار سختی نیست.
چگونه دمای یخچال را تنظیم کنیم؟

۵. بعد از حداقل ۵ ساعت دما را روی دماسنج بخوانید. یخچال معمولا کمی زمان می بارد تا تنظیمات جدید را اعمال کند. بنابراین انتظار بیش از ۵ ساعت کاملاً خوب است. به یخچال زمان کافی برای تنظیمات بدهید. سپس دماسنج را دوباره چک کنید و تنظیمات جدید را برای تغییر دما انجام دهید.

  • هر بار دما را به تدریج تنظیم کنید. حداقل ۵ ساعت بعد از هر تغییر صبر کنید تا ناخواسته تغییرات زیادی انجام ندهید.
  • برای ایمنی بیشتر، یک یا دو بار در سال دمای یخچال خود را تست کنید.

روش دوم :‌ با استفاده از ولوم یا شماره گیر دما

چگونه دمای یخچال را تنظیم کنیم؟

۱. صفحه کنترلر را در داخل یخچال پیدا کنید. معمولا کنترلر دما در قسمت بالای یخچال نزدیک به دیواره پشتی و همچنین نزدیک چراغ یخچال می باشد.  کنترلر دما اغلب شبیه ولوم تنظیم شعله اجاق گاز می باشد. کنترلر معمولا شامل درجات یا بریدگی هایی می باشد که تنظیمات دما را مشخص می کند. ممکن است روی صفحه ی کنترلر یک علامت به شکل فلش قرار گرفته باشد که مشخص کننده دمای جاری تنظیم شده می باشد.

  • صفحه کنترلر دمای داخل یخچال شما ممکن است تفاوت زیادی با صفحه کنترلر داخل یخچال همسایه شما داشته باشد. اگرچه از مدلی به مدل دیگر متفاوت به نظر می رسند، اما همه ی کنترلرهای دما یکسان عمل می کنند.
چگونه دمای یخچال را تنظیم کنیم؟

۲. صفحه را بچرخانید تا یخچال خنک شود.  در اکثر کنترلر های دمای یخچال ها عدد بالاتر یخچال را سردتر می کند. اگر دامنه مندرج در کنترلر بین ۱ تا ۵ می باشد برای اینکه یخچال خنک تر شود باید آن را به سمت عدد ۵ بچرخانید و اگر نیاز دارید آن را کمی گرمتر کنید باید به سمت عدد ۱ بچرخانید. اگر کنترلر یخچال شما فاقد عدد می باشد آن را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا یخچال خنکتر شود. 

  • بهترین تنظیم دما معمولا در وسط صفحه است. اگر شماره گیری شما از ۱ تا ۵ است، سعی کنید آن را روی ۳ قرار دهید. اگر از ۱ تا ۹ است، آن را روی ۴ تنظیم کنید.
  • ممکن است بر روی یخچال شما برچسب‌های «گرم‌تر» و «سردتر» وجود داشته باشد که به شما نشان می‌دهد برای تنظیم دما، صفحه را به کدام سمت بچرخانید.
چگونه دمای یخچال را تنظیم کنیم؟

۳. دمای یخچال را بررسی کنید و  کنترلر دما را تنظیم کنید تا بر روی دمای مناسب قرار گیرد. دمایی در حدود ۳ درجه سانتی گراد (۳۷ درجه فارنهایت) را هدف گیری کنید. یک دماسنج را در قفسه مرکزی قرار دهید و حداقل ۵ ساعت صبر کنید تا تنظیمات جدید اعمال شود. سپس، ببینید که آیا دما به دلخواه شما است یا خیر. همچنان از صفحه کنترلر استفاده کنید تا دمای یخچال را به محدوده دمای سلامت برساند.

  • ممکن است لازم باشد این فرآیند را چند بار تکرار کنید تا تنظیمات عالی را پیدا کنید. تنظیمات را به تدریج انجام دهید و هر بار اجازه دهید یخچال ۵ ساعت یا بیشتر استراحت کند.
  • هنگامی که تنظیمات دما را که دوست دارید پیدا کردید، یک خط را روی صفحه کنترلر علامت بزنید تا اگر از موقعیتش خارج شد، بتوانید به راحتی آن را در موقعیت صحیح قرار دهید.

روش سوم: تنظیم کنترلر دمای کشویی یخچال

چگونه دمای یخچال را تنظیم کنیم؟

۱. به دنبال یک کنترلر با دستگیره کشویی برای تنظیم دما در نزدیکی بالای یخچال باشید. که با حرکت دادن این دستگیره می توانید دمای یخچال را کنترل کنید. معمولاً به لولای در در نیمه بالایی یخچال نزدیک است. ممکن است یک سری اعداد در امتداد  دستگیره مشاهده کنید که تنظیمات مختلفی را نشان می دهد که می توانید برای رساندن دمای یخچال خود به دمای دلخواه از آن استفاده کنید.

  • احتمالاً برای یافتن یا استفاده از دستگیره لغزنده مشکل زیادی نخواهید داشت، اما برای راهنمایی بیشتر به دفترچه راهنمای  یخچال مراجعه کنید.
چگونه دمای یخچال را تنظیم کنیم؟

۲. سوئیچ را به سمت راست حرکت دهید تا یخچال خنک تر شود. به طور معمول، سمت راست دستگیره یخچال شما را خنک تر می کند در حالی که سمت چپ، آن را گرم تر می کند. دستگیره ممکن است مانند یک صفحه شماره گذاری شده باشد یا برچسب هایی مانند “سردتر” روی آن باشد تا به شما کمک کند. به سادگی نوار لغزنده را با انگشتان خود فشار دهید و آن را به صورت افقی حرکت دهید تا دما را تنظیم کنید.

  • بهترین تنظیم روی نوار لغزنده یخچال معمولاً درست در وسط است، اگر کنترل دمای یخچال شما دارای برچسب باشد، ۳ یا ۴ است. اگر در مورد تنظیماتی که باید انجام دهید مطمئن نیستید از این نقطه شروع کنید.
چگونه دمای یخچال را تنظیم کنیم؟

۳. بعد از حداقل ۵ ساعت انتظار دوباره دما را اندازه گیری و تنظیم کنید. اگر دما در حدی است که می خواهید، عالی است! شما مجبور نیستید کار دیگری انجام دهید. دمای ۳ درجه سانتیگراد (۳۷ درجه فارنهایت) را برای نگهداری طیف گسترده ای از غذا ها در یخچال در نظر بگیرید. تا زمانی که یخچال شما در این دما باشد، می توانید از حداکثر تازگی برای مواد غذایی برخوردار باشید.

  • اگر یخچال شما به دمای مناسب نمی رسد، در ابتدا یک دماسنج در آن قرار دهید و ۵ ساعت صبر کنید. سپس آن را بررسی کنید و تنظیمات را با نوار لغزنده انجام دهید. در هر بار تنظیمات کوچکی انجام دهید تا زمانی که درجه حرارت به جایی برسد که دوست دارید.
  • به محض اینکه مکان ایده آل را برای لغزنده پیدا کردید، محل دستگیره لغزنده را با خودکار علامت گذاری کنید. به این ترتیب، اگر به دلایلی از موقعیت خود خارج شد، می توانید به راحتی آن را به محل قبلی برگردانید.

روش چهارم:‌ کار با کنترلر دمای دیجیتال

چگونه دمای یخچال را تنظیم کنیم؟

۱. در صورتی که یخچال شما دارای صفحه دیجیتال باشد می توانید آن را در روی در یخچال بیابید. یکی از ویژگی های یخچال های مدرن داشتن صفحه نمایش روی در یخچال می باشد. صفحه نمایش تنظیمات را آسان می کند. برخی از یخچال ها دارای صفحه نمایش دیجیتال با دکمه های کنترل هستند همچنین جدیدترین مدل ها دارای صفحه نمایش لمسی هستند.

  • نمایشگر دیتجتال به راحتی روی در یخچال قابل دیدن است، بنابراین اگر آن را نمی بینید، احتمالاً یک کنترلر یا دستگیره کشویی در داخل یخچال برای تنظیم دما تعبیه شده است. برای دستورالعمل‌های بیشتر در مورد نحوه کار با کنترل‌های یخچال، حتماً دفترچه راهنمای یخچال خود را بررسی کنید
چگونه دمای یخچال را تنظیم کنیم؟

۲. کلیدهای جهت دار را فشار دهید تا دما را تنظیم کنید. بسیاری از نمایشگرهای دیجیتال دارای دکمه های فلش کوچکی هستند که با فشار دادن آنها می توانید دما را تغییر می دهید. برخی از مدل‌ها دارای دکمه‌هایی مانند «گرم‌تر» و «سردتر» می باشند که دقیقاً همان کاری را انجام می‌دهند که انتظار دارید. فشار دادن دکمه ها را تا زمانی که صفحه نمایش دمای مورد نظر شما را نشان دهد ادامه دهید. تنظیمات را روی ۳ درجه سانتی گراد یا ۳۷ درجه فارنهایت قرار دهید.

  • درجه حرارت را بیش از ۴ درجه سانتیگراد (۴۰ درجه فارنهایت) تنظیم نکنید تا از فاسد شدن غذا و خراب شدن آنها برای خوردن جلوگیری کنید.
چگونه دمای یخچال را تنظیم کنیم؟

۳. یخچال را با نگهداری دماسنج حداقل به مدت ۵ ساعت در آن تست کنید. به یخچال زمان بدهید تا با تنظیمات جدید تنظیم شود، همچنین سعی کنید دماسنج را در قفسه مرکزی قرار دهید. نمایشگر الکترونیکی فقط یک نمایشگر است، بنابراین اگر مشکلی در یخچال شما وجود داشته باشد، ممکن است با دمای یخچال شما مطابقت نداشته باشد. همیشه از دماسنج استفاده کنید تا خیالتان راحت باشد و بدانید که غذای شما تا آنجا که می تواند در سالم است.

  • اگر دمای داخلی اشتباه است، سعی کنید آن را کم کم با استفاده از کنترل های تنظیم کنید. بعد از هر بار تنظیم ۵ ساعت صبر کنید تا ببینید آیا تغییر اعمال می شود یا خیر.

اگر تنظیم دمای یخچال شما به درستی انجام نگرفت ممکن است مشکل خنک کننده داشته باشید که باید توسط یک تکنسین مشکل بر طرف شود. برای این منظور شما می توانید از طریق وب سایت تعمیر هوم با روش های زیر درخواست تعمیر خود را ثبت نمایید:

  • از طریق لینک واتس اپ در پایین صفحه درخواست تعمیرات خود را وارد نمایید.
  • از طریق شماره تلفن  09198409681 تماس حاصل کنید تا به روش تلفنی درخواست تعمیر خود را با همکاران ما مطرح نمایید.
  • از بخش ثبت درخواست آنلاین سایت در منوی سایت ، درخواست تعمیرات خود را ثبت نمایید تا متخصصین ما با شما تماس بگیرند.

با خدمات تعمیر هوم با کمترین هزینه و در کمترین زمان ممکن به بهترین شکل ممکن تعمیر یخچال شما انجام می شود.

یک نظر برای “چگونه دمای یخچال را تنظیم کنیم؟

نظر خود را درج نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *